Samarbejdet med KAB
Hvilke opgaver har du som medlem af afdelingsbestyrelsen? Hvilke opgaver har KAB? Hvor kan I som afdelingsbestyrelse få hjælp, og hvilke opgaver kan I selv løse, hvis I ønsker det?
KAB
KAB’s overordnede opgave er at støtte og vejlede afdelingsbestyrelsen og sikre, at driften fungerer.
Som udgangspunkt står KAB for ansættelse, afskedigelse og ledelse af medarbejderne i jeres afdeling.
Nogle afdelinger i AKB, København har en ejendomsleder og andre har en driftschef. Fælles for dem er, at de har ansvar for:
- At være leder for medarbejderne på ejendommen
- At have det overordnede ansvar for drift og vedligehold
- At være afdelingsbestyrelsens vigtigste samarbejdspartner og indgang til KAB
KAB står desuden for at udarbejde budget og regnskab i samarbejde med afdelingsbestyrelsen.
Afdelingsbestyrelsen
Afdelingsbestyrelsens opgaver er:
- At gennemføre de beslutninger, der bliver truffet på afdelingsmødet og planlægge arbejder og aktiviteter i afdelingen
- At påse at der er god orden i afdelingen og kontakte ejendomskontoret, hvis der er noget galt
Afdelingsbestyrelsen har ret til at udarbejde et forslag til budgettet og fremlægge det på afdelingsmødet.